AH
"Fantastisk kursledare i ämnet,
ger garanterad utveckling! TACK!
LÄS RECENSIONER
Academic House

Avancerad försäljning - Säljkurs och KAM-utbildning


Försäljning 2

Masterclass i Strategisk försäljning

Deltagare referenser

Öka försäljningen genom fler och mer lönsamma affärer hos era viktigaste kunder. Kursen Masterclass i Strategisk försäljning ger dig både lång- och kortsiktiga verktyg för att utveckla relationen med dina nyckelkunder. Under dagarna får du som Key Account Manager, Säljchef eller som är ansvarig för stora kunder träna på strategier och metoder som tar er försäljning till nästa nivå.


Om kursen | Kursens mål | Ur innehållet | Sagt av tidigare deltagare | Praktiska fakta

Strategisk försäljning

 

Ett av de vanligaste misstagen många säljare gör är att skapa för få kontaktytor hos sina största och viktigaste kunder. Att ansvara för försäljningen till organisationer med flera beslutsfattare kräver att du har en genomtänkt plan och en utarbetad strategi för att nå de beslutsfattare som du behöver. I uppdraget som säljchef, storkundsäljare, senior säljare, Key Account Manager (KAM) eller annan liknande roll så vinner du därför på att arbeta med metoder för att möta fler beslutsfattare och förstå hur besluten fattas. Detta hjälper dig agera effektivt på olika affärsmöjligheter.

 

Genom kursen Masterclass i Strategisk försäljning får du kunskap och träning i avancerade verktyg och metoder för strategisk, långsiktig och komplex försäljning. Under kursdagarna kommer du att ha möjlighet att arbeta med dina egna kundcase och säljmål. Detta hjälper dig att få konkret nytta av utbildningen för att kunna skapa nya säljresultat direkt efter kursdagarna.

 

 

Ur innehållet

  • Nyckelfaktorer för att nå dina säljmål
  • Hur får jag fler ingångar hos de stora kunderna?
  • Att kombinera rätt taktik med rätt säljstrategi
  • Key Account Management (KAM) - Utveckla dina nyckelkunder
  • Positionering, stil och frekvens
  • Hur kan jag se och agera på olika affärsmöjligheter?
  • Se affärsmöjligheters styrkor och svagheter
  • Konkurrentanalys
  • Att sälja till flera beslutsfattare hos samma kund
  • Hur träffar jag fler beslutsfattare?
  • Beslutsfattarnas olika roller i köpprocessen
  • Varför väljer kunderna våra tjänster och produkter?
  • Hur fattar kunden sina beslut?
  • Utveckling av din personliga sälj- och handlingsplan
  • Förutse förändringar som påverkar köpbeslutet
  • Olika anledningar till ett köpbeslut
  • Att planera och effektivisera din säljtid
  • Att göra en säljplan anpassad till budget och säljmål
  • Uppstartsdel som ger dig stöd för att implementera säljstrategierna i ditt arbete
  • Uppföljning av ditt resultat

|  Till sidans topp |

 

Strategisk försäljning


Plats och Datum:
29-30 november Stockholm Boka
Flexibelt kursdatum Boka

Förklaringar
Boka Plats finns
Boka Få platser kvar
Köplats finns, se nedan

Flexibelt kursdatum? Läs mer här!



Kursavgift
14.900 kr exkl moms.
För bokningsvillkor, klicka här

 

Plats
Centrala Stockholm. Exakt plats meddelas i bekräftelsen. För övriga orter, se Intern utbildning nedan.

 

Distansutbildning
Alla kurstillfällen i Stockholm kan du medverka i på Distans. Läs mer här.

 

Kursledare
Våra kursledare har lång egen erfarenhet av försäljning och affärsutveckling samt av att skapa positiva resultat i utbildningar. Läs mer här.

 

Gruppstorlek och Köplats
Vi arbetar med små grupper för att skapa bästa möjliga kvalitet i din utbildning. Om ett kurstillfälle är fullbokat så kan du ställa dig på köplats. Du kan samtidigt reservera en plats på ett annat kurstillfälle. Den kursplats du inte nyttjar avbokas då automatiskt.

 

Intern och anpassad utbildning
Det går även att genomföra denna säljkurs som intern utbildning för en grupp hos er. Läs mer här eller kontakta oss för mer information.

 

Kursbeskrivning strategisk försäljning kam Ladda ned en kursbeskrivning

Kontakta mig

 

 

Om säljkursen

Utbildningen Masterclass i Strategisk försäljning inleds med en uppstartsdel som du genomför i vår lärplattform Academic House Learn. Denna har du möjlighet att påbörja direkt vid din bokning. Uppstartsdelen hjälper dig att få praktisk nytta av din utbildning.

Under kursdagarna arbetar vi praktiskt med att utveckla din säljplan och dina strategier för ditt företags största och viktigaste kunder. Du får verktyg och handlingsplan för att direkt omsätta dina kunskaper i praktiken. Vi arbetar tillsammans med att identifiera affärsmöjligheter, tydliggöra din positionering och utveckla säljmålen. Kursen är praktiskt inriktad och du får arbeta med egna utmaningar och kundcase.

Du får även medverka i en extra halvdags minikurs som du själv väljer när du vill gå. Du får då ytterligare ett tillfälle för träning inom ett område som intresserar dig. Läs mer här om förberedelse och uppföljning av din säljutbildning.

|  Till sidans topp |

 

 

 

 

Utbildningens mål

Masterclass i Strategisk försäljning ger dig metoder för att skapa fler kontaktytor, bygga långsiktiga relationer och öka försäljningen hos dina nyckelkunder. Efter denna säljkurs har du som Key Account Manager, Säljchef eller ansvarig för nyckelkunder, verktyg och handlingsplan för att öka er försäljning. Du kan kartlägga strategiska beslutsfattare, förutse förändringar som påverkar din process och utveckla dina viktigaste kundrelationer. Du kommer även ha en konkret insikt i dina affärsmässiga styrkor och utvecklingsområden som du kan använda för att skapa en framgångsrik säljplan, realistisk budget och nå dina säljmål.

|  Till sidans topp |

 

 

 

 

Förkunskaper och nivå på säljkursen

För att tillgodogöra dig denna kurs så tror vi att du har tidigare erfarenhet av säljarbete och nu vill ta klivet till nästa nivå där en utvecklad kundrelation blir allt viktigare. Du kanske arbetar som, eller ska arbeta som, Säljchef där du har ett övergripande storkundsansvar, Key Account Manager (KAM) eller på annat sätt ansvarar för försäljningen till stora och viktiga kunder. Du kanske även har medverkat på en grundläggande säljkurs tidigare, till exempel Effektiv försäljning.

|  Till sidans topp |

 

 

 

 

Denna kurs har fått 5,54 av 6 möjliga i betyg från tidigare deltagare. Exempel på omdömen:


"Lätt förklarat, tydligt, bra exempel, verklighetsförankrat. Bra med liten grupp, alla var delaktiga."
Stephan Ling, Superfruit Scandinavia


"Liten grupp vilket gjorde att det blev bra diskussioner. Bra utbyte då alla var ifrån olika segment."
Marcus Kjellberg, Presto Brandsäkerhet AB


"Bra koppling mellan teori och verklighet. Då gruppen var liten fick alla plats och det blev en positiv stämning i gruppen."
Mats Nilsson, Tyringe Konsult


"Hela kursen var bra!"
Stefan Landfors, Opus bilprovning


"Kursledaren tog sig tid att förklara på ett lättförståeligt sätt."
Dennis Ragnar, Haki AB


|  Till sidans topp |

 

 

 

Andra utbildningar

Närliggande och påbyggande utbildningar till kursen Strategisk försäljning:

|  Till sidans topp |

 

 

 

Aktuella minikurser


Effektiva möten 23 sep
Feedback 21 okt
Kreativa workshops 25 nov
Konflikthantering 9 dec
Positiv påverkan 10 feb

 

 

 

Starta direkt när du bokar


Hos Academic House kan du påbörja din utbildning direkt. I alla öppna kurser ingår en uppstartsdel som ger dig stöd för att få större nytta av din kurs.

 

 

 

Andra kursstarter:


Praktisk projektledning 29-30 aug
Extended DISC Certifiering 1-2 sep
Ledarskap - Ny som chef 8-9 sep
Presentationsteknik 13-14 sep
Effektiva möten 23 sep
Personlig effektivitet 27 sep
Effektiv försäljning 17-18 okt
Förändringsledning 18-19 okt

Utbildningar |  Ledarskapsutbildning |  Projektledarutbildning |  Kommunikationsutbildning |  Chefsutbildning |  Säljutbildning |  Presentationsteknik |  Tipsbrevet